Saturday, April 25, 2015

Oh Shaklee HYPERTHYROID KU NORMAL

Assalamualaikum Salam 14 Syawal 1435 H
Sekarang ni rasa bengkak dileher makin susut..18.8.2014 ni tarikh untuk check-up semula. Rasa tak sabar untuk tahu result sekarang. Bila 6 bulan lepas,saya punya result masih NORMAL. Syukur ALHAMDULILLAH. Rasa kelainan sebelum dan selepas consume SHAKLEE. 
Kenapa tidak sabar untuk jumpa doktor sebab tak sabar nak tahu sama ada saya boleh pregnant lagi atau tak. Ini kerana anak saya yang kedua hampir tiga tahun. So, dah boleh sedia untuk pregnant semula. IN SHAA ALLAH..
Saya risau sangat sebab masa hamil anak kedua saya hormon THYROID saya sangat tinggi. Selalu masuk ward..selalu murung sebab takut kesan sampingan HYPERTHYROID saya dapat pada dia. Masa tu tak kenal SHAKLEE lagi jadi hanya makan ubat hospital sahaja. Bila bersalin anak punya hormon thyroid tidak normal. Masa tu berdoa sahaja pada ALLAH sebab dia sahaja yang boleh beri keajaiban. Kebetulan masa tu, ada kawan nak pergi umrah.. jadi saya tulis doa dan minta tolong sangat pada dia untuk bacakan doa saya didepan KAABAH.
Alhamdulillah..berkat semua doa keputusan ujian darah yang ketiga ia normal seperti kanak-kanak biasa. Tapi doktor minta saya kurangkan beri susu badan pada dia sebab takut ia tidak normal. Sebagai seorang ibu, yang tekad untuk susukan anak dia selama 2 tahun rthyrsetengah berhenti separuh jalan dengan hati yang terpaksa.
Jadi sebelum hamil anak ketiga..saya nak rujuk semula doktor dan tanya sama ada saya boleh hamil semula atau tidak. Saya juga bersedia untuk susu kan dia secara penuh.
Hyperthyroid bukan penyakit yang boleh saya pandang sambil lewa kerana ia menganggu sistem otak saya. Kadang-kadang rasa cakap seperti putar belit. Mata saya juga berubah dari biasa.
Hyperthyroid membuatkan diri saya menjadi panas..emosi tak menentu. Yang paling sedih apabila puasa menjadi kesukaran buat saya kerana badan menjadi lemah, tidak semangat, rasa nak tidur je sentiasa. Berbeza sekarang bila hyperthyroid saya normal seperti biasa.
Apa yang saya ambil selain ubat doctor ialah SHAKLEE

VIVIX
Hubungi saya untuk dapatkan khidmat profesional
KITA TUNGGU RESULT 18.8.2014

1 comment:

Fully Design By Izza sakura | For Ummihanan.com 2013 ©| Best View: Google Chrome